Vandaag stond er een verhuiswagen voor de deur. Op zich niets bijzonders aan. Op de zijkant stond met grote letters de naam van de firma en het bijbehorende telefoonnummer en daar boven een slogan, u weet wel, zo’n oneliner. Tegenwoordig heeft elk zichzelf respecterende zaak een reclamebureau ingehuurd om een passende slogan te verzinnen. Zo’n reclamekreet geeft in een zin aan waar het bedrijf voor staat. Vervolgens wordt deze vermeld op visitekaartjes, website, gevel van het bedrijfsgebouw en natuurlijk ook op de eventuele aanwezige vervoersmiddelen. Dit alles om de naamsbekendheid en herkenbaarheid te vergroten. De tekst op de verhuiswagen die nu voor onze deur staat, doet mij vermoeden dat de betreffende firma voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten. Ik zie het voor me…..
“Hallo ? Wat zegt u? Zoveel voor een reclame spreuk???
Kan het wat minder?…Ja ja… Een bestaande kreet, is al
eerder gebruikt, maar niet in de verhuisbranche?…
En hoeveel scheelt dat dan, 50 procent?…
Oké doe die dan maar…”
Het resultaat is er dan ook naar:
WIJ KOMEN ALS U GAAT
Ik weet het niet… Voel me er niet prettig bij.